Jdi na obsah Jdi na menu
 


NSU Sport po retuších

Tak jsem během dovolené doladil poslední získané kolo do stavu, v kterém si myslím, že zůstane. Rezavá místa jsem očistil, zatřel akrilátem v původním odstínu, vše rozebral do posledního šroubku, vymyl a namazal. Je samozřejmě vidět drobné oděrky a opotřebení a i místa zatřená jsou rozpoznatelná, ale jak jsem již psal, chci, aby kolo zůstalo v původním stavu, aby na něm jeho věk byl vidět. Má nové pláště v původním rozměru, ještě se starým klasickým vzorkem. Dokonce pod dušemi jsou ještě staré orig. ochranné pásky Continental. Přibylo přední světlo Bosch Rotodyn, vhodné k dynamu, které na kole bylo a ulomený přední znak na blatníku jsem doplnil za jiný. Jedná se ale samozřejmně o originál v původním stavu a barvě, jaký na kole byl. Sehnal jsem ho na burze v Tullnu před třemi lety, nebyl zrovna levný a i v zahraničí se jedná o úzkoprofilové zboží vzácně se vyskytující. Jinak vše zůstalo jak bylo, jo vyjma ruček na řidítkách, ty původní nebyly vhodné ani na stavební kolečka. Takže výsledek můžete posoudit srovnáním fotek v původní a v této galerii.

Tak jsem při nedávných přesunech kol souvisejících s definitivním (tedy alespoň zatím) dobudováním mého "muzea NSU" toto kolo nafotil, aby byl vidět současný stav. Během času jsem doplnil origo bakelitové ručky s logem NSU, vhodnou pumpičku a brašnu na nářadí. Jinak se nic nezmněnilo a tento stav budu nadále považovat za konečný. Jedinou odchylkou od originálu je zadní světlo na blatníku, které ovšem na tomto kole již bylo. Po jeho odstranění by ale v blatníku zůstaly nevzhledné díry, tak jsem ho tam nakonec nechal. Jedná se ale o předválečné světlo, sloužící původně jako směrovka (pozička?) na autě nebo motocyklu. Více můžete vidět na přidaných obrázcích.