Jdi na obsah Jdi na menu
 


NSU-Opel 2

Další dámské jízdní kolo NSU-Opel, podle výr. čísla rok výroby asi 1938, dovezeno 08.09.2008 z Ostravy-Svinova, darováno zdarma synem první majitelky, které ho koupily rodiče v roce 1938 k 18. narozeninám za Říšské marky v té době již v německé Ostravě, kam dojížděli za prací. Neoriginální přední kolo (na původním popraskaly špice, tak se vyměnilo celé), jiné blatníky (ten původní přední zničen socialistickým horlivým esenbákem, který přistihnuvší majitele jedoucího po chodníku, urval přední znak NSU z blatníku se zdůvodněním, že se jedná o nebezpečnou ostrou hranu a takové cosi na správném kole býti přece nemá, přičemž zničil i blatník. Nahrazeny byly poté oba dva, aby byly stejné, pěkné a nové).

Nynější barva je výsledkem uměleckého snažení souseda majitele, stříkací pistole a vysavače.

Řidítka jsou původní, i když nově nazinkovaná, štítek na fotografiích byl již očištěn, neboť byl přestříkaný jako celé kolo a nebyl příliš čitelný. Jeho původní barva byla blankytně modrá s bílými písmeny.

Výška rámu 550mm, originální talíř NSU-Opel, délka krku včetně misek je 220mm (na rozdíl od prvního Opela, co mám, ten má 240mm). Je to dáno tím, že Opel číslo 1 má kola 26“ a tento druhý má kola 28x1,75“. Takže opět se nejedná o stejné kolo, co už mám, ale o novou variantu téhož.

Na kole v současné době již probíhá renovace, o jejím průběhu a výsledku budete informováni. Podařilo se mi sehnat orig. přední blatník vč. znaku, původní kryt na řetěz a orig. přední kolo.

16.06.2009 Konečně hotovo, podařilo se mi kolo dostat do stavu, v kterém sjelo v roce 1938 z výrobní linky. Vše odpovídá originálnímu původnímu stavu, rozmístění a barva linek, nápis na rámu, výbava a pod. Výsledek můžete porovnat s nálezovým stavem.

Zároveň jsem byl nucen kola v původním stavu z důvodu nedostatku místa převézt do garáže a vystavená mám pouze kola po renovaci a mopeda.